Frivillig i kirken

Frivillige er uundværlige!

Folkekirken har mange tusinde frivillige, som hver dag gør et kæmpe stykke arbejde for at gøre noget for andre. Som frivillig i folkekirken kan du byde ind med det, du brænder for.

Også her i Vejby og Tibirke sogne er vi optaget af at opbygge et netværk af frivillige, som kan bidrage med både hænder og hoved til aktiviteter i begge kirker, Sognegården i Vejby og Gretely ved Tibirke kirke. Samtidig er der mulighed for at blive en del af det sociale netværk rundt om de to sognekirker.

Som frivillig kan du bidrage med praktisk hjælp, men også planlægning af mange forskellige ting. Nedenfor ses en liste over aktiviteter, der kører lige nu – den er nok ikke er helt udtømmende.

• Koncerter, filmaftener og foredrag
    • Sogneudflugt
    • Aktiviteter for børn
    • Kunstudstillinger
    • Indsamlinger til velgørende formål
    • Særlige gudstjenester – f.eks. spaghettigudstjenester eller gudstjenester på Trongården
    • Kirkefrokoster, julebazar, sangeftermiddage mm.
    • Fotografering og artikler til hjemmesiden mv.
    • Medlem af Flaglauget

Som du kan se, er der mange muligheder – fælles for alle er dog, at du som frivillig bliver en del af et socialt netværk og får nye venner og bekendte.

Endelig er der også mulighed for selv at stable aktiviteter på benene, såfremt der er plads i kirkernes kalender.

Kunne du tænke dig at være frivillig i en eller anden sammenhæng, så skriv her og du vil blive kontaktet af en præst eller en fra et af de to menighedsråd.